Czech English French Spanish Turkish
Jste zde: DomůNaše cestyCesta do hor
Chyba
Oznámení
  • Change the permission for all the folders to 777

Cesta do hor

V létě 2006 jsme znovu osedlali naše bajky a vyrazili na dvouměsíční putování po Čechách, Slovensku a Polsku. Tentokrát Matěj (9 let) jel na vlastním kole, Šimon (6 let) částečně šlapal, částečně se vezl připojen na tyči Trail gator a Daník (4 roky) si užíval pohodlí dětského vozíku. Největší pohodlíčko měl ovšem Jakub, který se vezl u mámy v bříšku. Oproti minulé cestě na kolech do Itálie nám přibyla hromada dalších věcí. Prostornější stan, větší oblečení (jak za ten rok kluci vyrostli) i takové vymoženosti jako fotovoltaický panel, kterým jsme dobíjeli baterie našich elektrospotřebičů a živili cestovní notebook. Náklad se pořádně nafoukl a tak kromě zadních brašen přibyly ještě přední a naše kola dostala lehce mamutí rozměry. I když jsem tipoval, že s tímhle neujedeme ani deset kilometrů, cesta přes hory a doly se nakonec stala skutečností. Takže vzhůru za dobrodružstvím.

Mapa Cesty do hor

Zobrazit mapu Cesta do hor na Google maps.

Fotky z cesty

Všechny náhledy

Weblog z cesty

04. července 06 v 20:24

Je večer a my jsme neskutečně unavení. A to jsme ještě ani nevyjeli! Ovšem zabalit věci pro šest lidí na tři měsíce a všechno to nacpat na tři kola a vozík je pořádná fuška. Nakonec se to podařilo, a tak se těšíme na ráno, kdy už opravdu šlápneme do pedálů a vše co jsme zapomněli doma (věci i všechny starosti), necháme za sebou. Určitě je nebudeme potřebovat :-)

so 08. července 06 v 15:24

Naše cesta začala skvěle, vedro na padutí, ale jede se nám dobře. Po 80 km jsme se zastavili u kamarádů v Janovicích. Na programu byl odpočinkový den a my jsme pomáhali sklízet seno pro ovečky. Dnes už zase jedeme a máme za sebou Křižanské sedlo (572 m n. m.) na Ještědském hřebenu. Teď právě sedíme před supermarketem v Liberci, lehce prší a hřmí a jen co nakoupíme a přejde déšť, vydáme se do lesů na Jizersko - Krkonošskou cyklomagistrálu.

Ke stažení

Krátký film z cesty si můžete stáhnout v sekci Videa.

Poděkování

• Lídě za zapůjčení cyklobrašen
  • Ireně a Jakubovi za pohostinnost v Janovicích
  • chatařovi v horském sedle Knajpa (Jizerské hory) za hlídání kol, bochník chleba, pomoc s ucpaným vařičem a dobrou náladu.
  • Lucce, Radkovi, Matyášovi, Viktorce a Joanně za borůvkový koláč, skvělý domácí chléb a střechu nad hlavou v Radvanicích
  • Jítě, Martinovi a Jonáškovi za báječné dny v Suchém Dole
  • Mirce a Tomášovi za milou pohodu v jejich slaměném domečku
  • Jance a Robovi a ostatním lidem za příjemné dny na Záježové
  • tatranským dobrovolníkům (Markovi, Pavlovi, Momo a dalším)za ubytování, úschovu kol a dva hezké večery
  • přátelům z městečka Kety za prima snídani

Energie na cesty - vlastní elektrárna

Fotovoltaicky system v plnem nasazeni - na detskem voziku :)Kde získat na cestách energii, když zásuvky kempů či kaváren zůstaly daleko v civilizaci? Jak uživit drobné elektrospotřebiče v divočině? Následující článek je malým přiblížením možného řešení. Zkuste fotovoltaiku.

Jak se jezdí natěžko

Alešovo kolo a Daníkův vozíkBalení nám zabralo skoro celý den. Když jsem naložil zadní i přední brašny a zkusil se projet u nás po polní cestě, myslel jsem, že neujedeme snad ani kilometr. Řidítka jsem musel držet obrovskou silou, protože brašny si s předním kolem dělaly co chtěly. Všechny věci, které budeme potřebovat, se ale vešly. Však se ještě po cestě uvidí.

Nejnovější články

Další malá kapka
23 zář 2015 18:57 - KatkaDalší malá kapka

Kluci připravují balíčky s pastelkami, bloky, omalovánkami a hrami pro děti z Bělé pod Be [ ... ]

Rozvzpomínání
02 srp 2015 21:03 - Katka

Když přijdete o auto i o stan, otevřou se vám nové možnosti. Byly tady pořád, jen jsme na [ ... ]

Gejk 2015 highline carneval
19 úno 2015 06:35 - AliGejk 2015 highline carneval

Lyžaři si užívají sněhu, lezci prohřáté skály a někdo má zase rád kolem sebe hodně  [ ... ]

Zachraňte Gejk
08 úno 2015 18:01 - AliZachraňte Gejk

Světoznámá lezecká oblast na jihu Turecka je v ohrožení. Hrozí jí úplné zničení. Pomo [ ... ]